Lijden met een lange ij - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Flynn Dalmaat - WaarBenJij.nu Lijden met een lange ij - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Flynn Dalmaat - WaarBenJij.nu

Lijden met een lange ij

Door: Flynn

Blijf op de hoogte en volg Flynn

11 November 2013 | Nederland, Nijmegen

Hoihoi!

Nou, de ene dag krijg ik nauwelijks rust en moet ik rennen, vliegen, lopen, hollen en de andere dag is het een hele halve dag liggen en wachten. Op wie? Natuurlijk op madameke Kat.
Ik vond het al zo gek dat ze me al ´s middags brokjes gaf (die krijg ik namelijk eigenlijk pas om 17h) en toen trok ze haar schoenen en jas aan, maar nam niet de lijn in de hand, maar legde mijn kussen in de gang. Ja, dan weet een slimme dalmaat wel hoe laat het is. Ik heb geen keus, ik moet me overgeven aan mijn lot en dat heet contempleren, slapen, drinken, contempleren, slapen, drinken, snuffelen of ergens iets eetbaars is en weer contempleren, slapen en drinken.Om het eens bij de naam te noemen: het was lijden met een heeele lange ij. Lange uren zijn het dan en des te blijer ben ik als ik haar voetstappen op de trap hoor. Oh, wat fijn dat er weer is! Ik vergeef haar meteen. Ze geeft me dan nog een keer brokjes en pakt te lijn en dan gaan we toch nog een keer naar buiten. Gelukkig is het dan laat en kan ik ook buiten het bos veel los lopen.
Ik dacht, dit was de ergste dag, maar de zondag was net zo! `s Morgens gaat ze gelukkig wel twee keer uitgebreid met me lopen, daar moet ik dan de rest van de dag op teren. Maar deze keer was het iets leuker, want miijn leenvrouwtje heeft brood in de prullenbak verstopt. Dat heb ik weten te vinden en moest dan alleen nog het plastic eraf halen om bij het brood te komen. Ha, dat was fijne afleiding van het wachten. En weer kwam ze ooit, na drie eeuwen wachten terug.

En vanmorgen, op de ochtendwandeling, waarbij ik me de taak van buurtwekker toegeeigend heb toen Katje me voor de supermarkt vast maakte en verdween (Ik jammerde en blafte en woohoode de hele tijd) werd ik op straat herkend! Iemand zei: dat is de hond van de verhaaltjes. Wat een eer! Ik ben een BH (Bekende Hond)!
Ik ben bang dat ik ook weer aan mijn lot wordt overgelaten. Dan ben ik weer een AH (Arme Hond). Gelukkig mag ik morgen weer naar huis.

Ik mis jullie, lief vrouwtje, baasje en zusje!
xxx
Flynn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Flynn

Ik ben een lieve, speelse en prachtige dalmatier. Ik hou van mijn vrouwtje, baasje en zusje. Daarnaast hou ik van de natuur en wandelen.

Actief sinds 06 Maart 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 16041

Voorgaande reizen:

04 Maart 2012 - 10 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: